Leerlijn Klantgerichtheid; van beleid naar beweging

Corporaties tonen veel ambitie als het gaat om het centraal stellen van hun bewoners. Bijna elk ondernemingsplan wijdt er aandacht aan en er zijn veel verbeterprojecten op uiteenlopende focusgebieden. Maar hoe kom je integraal van beleid naar beweging? Hoe voorkom je dat je alleen af en toe klantgericht doet, maar het ook echt dagelijks bent? In de Leerlijn ‘Klantgerichtheid: van beleid naar beweging’ krijg je de juiste inspiratie, kennis en handvatten om de slag van beleid naar beweging te maken.

In een afwisselend en aansprekend programma van zes bijeenkomsten ga je als leidinggevende ontdekken wat jouw kijk op klantgerichtheid precies is en hoe je er handen en voeten aan kunt geven. Natuurlijk gaat het over het werken met klantinzichten en klantfeedback, het stimuleren van een klantgerichte houding en gedrag, maar ook over het juiste leiderschap tonen en klantgericht sturen.

Wat je kunt verwachten van de leerlijn

  • Overzicht van verleden, heden en toekomst van klantgerichtheid voor woningcorporaties.
  • Een goed begrip van wat er komt kijken bij het stimuleren van klantgerichtheid, van beleid tot beweging.
  • Aansprekende voorbeelden uit de praktijk en concrete tips en werkvormen om toe te passen.
  • Inspiratie uit de voorbereidende content en de gastsprekers bij iedere module. 
  • Intervisie met andere deelnemers, die vanuit hun rol ook verantwoordelijk zijn voor het vergroten van de integrale klantgerichtheid van de organisatie.
  • Concrete challenges die je op kunt pakken om het geleerde in de praktijk te brengen.
  • Ondersteuning en coaching vanuit je vaste KWH adviseur en de kerndocent (Rob Beltman - H3ROES). . 

Voor wie?

De leerlijn is bedoeld voor beleidsbepalers en leidinggevenden die de klantfocus binnen hun woningcorporatie willen aanscherpen of naar een hoger plan willen brengen. In het bijzonder is de leerlijn geschikt voor Managers Wonen en leidinggevenden aan dienstverlenende afdelingen (van Klant Contact Centra tot Vastgoedservice of Dagelijks Onderhoud).

Kijk in de agenda voor de mogelijkheden om je aan te melden voor deze leerlijn!


De leerlijn volgt de contouren van het  boek ‘Gewoon Geweldig: extreme klantgerichtheid bij woningcorporaties’. De auteur, Rob Beltman is tevens de programmaleider. Hij begeleidt al vele jaren de KWH Bootcamp ‘Versneld Klantgericht Veranderen’ en was jarenlang docent aan het MBA programma van de Hotelschool The Hague. Rob is tevens oprichter van H3ROES, een coöperatie van gedreven professionals die organisaties in profit en not-for-profit sectoren helpen meer succesvol klantgericht maatschappelijk te ondernemen.