Stel, je zoekt een huurwoning. Hoe ervaar je het hele zoekproces op websites van corporaties of woonruimteverdeelplatforms? Hoe word je geholpen als je contact zoekt en kun je alle informatie vinden die je nodig hebt? Met de overvolle woningmarkt en oplopende wachttijden is het juist belangrijk dat woningzoekenden goed geholpen worden en zich serieus genomen voelen. Met het onderzoek Woningzoekenden kun je dit in beeld brengen en krijg je concrete handvatten om jullie dienstverlening of die van jullie woonruimteverdeelplatform te verbeteren.
Grote groep woningzoekenden
Er is een tekort aan huurwoningen en het aantal woningzoekenden op de wachtlijsten is groot en groeit. Ervoor zorgen dat je het zoeken naar een woning zo duidelijk en makkelijk mogelijk maakt helpt woningzoekenden. Aandacht voor deze groep met dit onderzoek geeft je concrete handvatten om jullie dienstverlening te verbeteren.
In het onderzoek vragen we woningzoekenden naar hun ervaringen tijdens de zoektocht naar een woning. Kun je alle informatie over beschikbare woningen vinden? Hoe vaak reageer je op een woning? Zijn toewijzingsregels duidelijk? Hoe waardeer je de bezichtigingen? De antwoorden op deze en andere vragen geven een duidelijke indicatie waar het goed gaat en waar de dienstverlening beter kan.
Wat levert het op?
- Inzicht in wat goed gaat en wat beter kan in de dienstverlening richting woningzoekenden.
- Bewustwording van deze doelgroep.
- Het opbouwen van een duurzame relatie vanaf het eerste contactmoment met potentiele huurders.
Over het onderzoek
- Duur: 6 – 8 weken eenmalig of continu
- Doelgroep: individuele corporaties of corporaties uit één regio die samenwerken in een woonruimteverdelingssysteem
- Leden krijgen korting