Een steeds grotere groep huurders heeft moeite om de eindjes aan elkaar te knopen. De boodschappen worden duurder, de energierekening stijgt en de huur moet ook iedere maand nog betaald worden. Het is daarbij voor zowel huurders als corporaties prettig dat het huurincassoproces goed ingeregeld is. Hoe kun je er als corporatie voor zorgen dat bij huurincasso aandacht voor een goede dienstverlening aan huurders een plaats krijgt? Aedes en KWH ontwikkelden hier eerder samen met een aantal corporaties een poster voor die tips & inzichten geeft op dit thema. Het thema betaalbaarheid is actueler dan ooit, de poster is nog steeds te bestellen!
’Zorg dat je zichtbaar bent. Dat je huurder weet wie je bent. En maak de drempel zo laag mogelijk. Ga naar de mensen toe. Geef ze het gevoel dat ze gezien en gehoord worden.' Het waren destijds een paar inzichten van de deelnemende corporaties aan het project Een huurdergericht incassoproces. In dit project gingen KWH en Aedes samen met vier corporaties aan de slag om het proces huurincasso een huurdersgezicht te geven. De centrale vraag hierbij was: Hoe kun je dit proces zo goed mogelijk inrichten met aandacht voor een goede dienstverlening richting de huurder? De resultaten van het project zijn samengevat in een poster.
Klantreis in beeld in Een huurdergericht incassoproces
De resultaten zijn verwerkt in een handige klantreis. In deze overzichtelijke poster kun je de klantreis vanuit de ogen van de huurder lezen. Ook zijn de inzichten en tips van de deelnemende corporatiemedewerkers er op terug te vinden. Download de poster: Een huurdergericht incassoproces [pdf]. Een hardcopy van deze poster is te bestellen via het formulier hiernaast voor 25 euro per stuk (excl. BTW, incl. verzendkosten). De eerste tien aanvragers ontvangen een gratis poster!