Goed klantcontact. Het zorgt niet alleen voor tevreden huurders, maar levert de corporatie ook veel op. Goed klantcontact bespaart tijd, zorgt voor een prettige samenwerking tussen de verschillende teams én voor meer werkplezier. Het verbeteren of optimaliseren van klantcontact begint met inzicht in wat goed gaat en wat beter kan. Het vernieuwde onderzoek Contact helpt hierbij.
Een huurder belt jouw corporatie. Of stuurt een mail. Hoe heeft hij het contact ervaren? Is hij vriendelijk te woord gestaan? Wist hij na het contact waar hij aan toe was? Met de feedback die je krijgt vanuit dit onderzoek zie je waar het goed gaat én waar het beter kan als het gaat om contact met huurders. Je ziet ook gelijk hoe jouw corporatie het doet ten opzichte van andere corporaties. KWH-adviseur Gabrielle Luhrman komt vaak bij corporaties en schetst vanuit haar ervaring hoe belangrijk het is om scherp te hebben hoe huurders het contact met hun corporatie ervaren: ‘Contact is essentieel bij hoe huurders de dienstverlening vanuit hun corporatie ervaren. Steeds vaker zelfs doorslaggevend. Wanneer een proces, denk aan bijvoorbeeld een reparatie of het betrekken van een woning, niet helemaal soepel verloopt, maar het contact is wel goed, dan heeft de huurder een totaal andere beleving bij de dienstverlening dan wanneer ook het contact niet goed zou zijn. Je staat dan direct al met 2-0 achter. Investeren in goed contact loont dus!’
Over het onderzoek
Het vernieuwde onderzoek Contact is beschikbaar vanaf april. De resultaten van het onderzoek zijn real time via het KWH-Klantvizier te volgen. Zo kun je heel gericht sturen op wat goed gaat of wat beter kan. De KWH-adviseur helpt vervolgens bij het interpreteren van de resultaten, de vergelijking met de resultaten van de benchmark en voorziet de corporatie van trends & ontwikkelingen én de ervaringen van andere corporaties op het gebied van klantcontact. Wil je meer informatie over het onderzoek Contact? Neem contact op met je adviseur, of via kwh@kwh.nl