Twee uur lang luisteren naar huurders zonder zelf iets te kunnen zeggen. Dat komt binnen. Keer op keer blijkt weer hoe groot de impact is van het Luisterpanel; medewerkers raken meer gemotiveerd en er ontstaat meer draagvlak voor gerichte verbetering vanuit de klantbeleving.
Hoe het werkt
Bij het KWH-Luisterpanel zijn er twee ruimtes. In de ene gaan huurders onder begeleiding van een onafhankelijke gespreksleider in gesprek over een vooraf afgestemd thema. Bijvoorbeeld klachtenbehandeling, verduurzamen, onderhoud, reparaties, digitalisering of nieuwe huurders. Vanuit een andere ruimte kijken en luisteren de observanten ‘live’ mee via een beeldscherm en kunnen zich niet in het gesprek mengen. De observanten zijn de medewerkers van de corporatie, relaties of ketenpartners.
Wat levert het op?
- Bewustwording bij de eigen medewerkers die meekijken en -luisteren.
- Medewerkers zijn meer gemotiveerd en hebben een gezicht bij de cijfers.
- Quick wins door directe terugkoppeling van huurders
- Meer draagvlak binnen de corporatie voor gerichte verbetering vanuit de klantbeleving
- Luisterpanel ’The Movie’: het is mogelijk
Data 2024
Heb je interesse in een KWH-Luisterpanel voor 2024? Wacht niet te lang. Er is een beperkt aantal beschikbare data. Neem voor de mogelijkheden contact met ons op.
Online inloopsessie: leer meer over het Luisterpanel en stel je vragen
Wil je weten wat een luisterpanel precies voor jullie corporatie kan betekenen? Meld je dan aan voor 1 van de online inloopsessies die we begin februari organiseren en stel al je vragen. Je leest er hier meer over.
In samenwerking met partner voor de KWH-Luisterpanels: